Budowa nowego przebiegu DW231 na odcinku od Skórcza do węzła autostrady A1 Kopytkowo. Etap I, Skórcz-Mirotki

 

Kopytkowo etap I.png

 

Inwestycje ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD)

 

Przedmiotem inwestycji jest przygotowanie dokumentacji projektowej oraz budowa drogi w ramach zadania pn. „Budowa nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 231 na odcinku od Skórcza do węzła autostrady A1 Kopytkowo. Etap I, Skórcz – Mirotki”.

 

Obecnie realizowana jest pierwsza faza zadania polegająca na opracowaniu  dokumentacji projektowej,  w ramach której zawarto umowę na pełnienie nadzoru autorskiego. Realizacja robót budowlanych planowana jest po uzyskaniu decyzji realizacyjnej.

 

Inwestycja obejmuje budowę drogi wojewódzkiej nr 231 w nowym przebiegu, po nieczynnej linii kolejowej, pomiędzy I etapem obwodnicy Skórcza, to jest od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 222 (ul. Pomorska/Dworcowa/Główna) w Skórczu, do istniejącego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 231 przed miejscowością Mirotki. Przewidywana długość kolejnego etapu obwodnicy wynosie około 4,5 km.

 

Dokumentacja będzie obejmowała m.in.:

  • budowę drogi wojewódzkiej,
  • budowa lub przebudowa skrzyżowań oraz zjazdów,
  • budowa lub przebudowa obiektów inżynierskich, w tym przepustów, oraz regulacja cieków w ich rejonie,
  • doprowadzenie podłoża pod obiektami do wymagań nośności,
  • budowa i przebudowa infrastruktury dla niechronionych uczestników ruchu w terenach zabudowanych
  • Uzyskanie niezbędnych decyzji, uzgodnień oraz opinii.
  • budowę systemu odwodnienia drogi  m.in. rowów, zbiorników, kanalizacji deszczowej, wraz z odprowadzeniem do odbiornika,
  • budowa lub przebudowa oświetlenia drogi na terenach zabudowanych, w miejscach wymaganych przepisami (w rejonie przejść dla pieszych, dojścia do zatok autobusowych itd.) oraz w miejscach gdzie to wynika z analizy brd,
  • budowa kanału technologicznego,
  • budowa urządzeń dźwiękochłonnych (jeżeli zajdzie taka potrzeba),
  • wprowadzenie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym między innymi: wyspy uspokajające ruch na początku oraz końcu terenu zabudowanego, azyle dla pieszych na wysokości wszystkich przejść dla pieszych, doświetlenia przejść dla pieszych, sygnalizacja świetlna, zatoki autobusowe i inne, w miejscach uzasadnionych
  • wykonanie docelowego oznakowania drogi,
  • budowa lub przebudowa niezbędnej infrastruktury i architektury
  • przebudowa kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego w zakresie wynikającym z potrzeb przedmiotowej inwestycji
  • gospodarka istniejąca i projektowaną zielenią,
  • uzyskanie decyzji realizacyjnej ZRID.

 

Całkowita wartość zadania wynosi: 70 320 000,00 zł

Dofinansowanie z RFRD wynosi: 33 760 000,00 zł

Wszelkie prawa zastrzeżone 2023 Zarząd Dróg Wojewódzkich