Przedmiot inwestycji obejmuje budowę nowej drogi w ramach zadania pn. „Budowa nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 231 na odcinku od Skórcza do węzła autostrady A1 Kopytkowo. Etap I, Skórcz – Mirotki”.
Obecnie trwa realizacja zadania. Koszt robót budowlanych zadania wynosi ok. 45,2 mln zł i zostanie sfinansowany ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg ― 33,76 mln zł oraz budżetu Samorządu Województwa Pomorskiego. Wykonawcą prac budowlanych jest konsorcjum firm Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. (lider) i Polimex Mostostal SA (partner).
Do kosztów całego zadania oprócz wartości robót budowlanych należy wliczyć także: nadzór inwestorski ― 641 681,76 zł, nadzór autorski ― 92 865,00 zł oraz planowane wykupy gruntów ― 7 722 mln zł.
Inwestycja obejmuje budowę drogi wojewódzkiej nr 231 w nowym przebiegu, po nieczynnej linii kolejowej, pomiędzy I etapem obwodnicy Skórcza, to jest od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 222 (ul. Pomorska/Dworcowa/Główna) w Skórczu, do istniejącego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 231 przed miejscowością Mirotki. Długość kolejnego etapu obwodnicy wynosi około 4,5 km.
Budowa obejmie m.in.:
- budowę drogi wojewódzkiej,
- budowę lub przebudowę skrzyżowań oraz zjazdów,
- budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, w tym przepustów, oraz regulacja cieków w ich rejonie,
- doprowadzenie podłoża pod obiektami do wymagań nośności,
- budowę lub przebudowę infrastruktury dla niechronionych uczestników ruchu w terenach zabudowanych,
- uzyskanie niezbędnych decyzji, uzgodnień oraz opinii,
- budowę systemu odwodnienia drogi m.in. rowów, zbiorników, kanalizacji deszczowej, wraz z odprowadzeniem do odbiornika,
- budowę lub przebudowę oświetlenia drogi na terenach zabudowanych, w miejscach wymaganych przepisami (w rejonie przejść dla pieszych, dojścia do zatok autobusowych itd.) oraz w miejscach gdzie to wynika z analizy brd,
- budowę kanału technologicznego,
- budowę urządzeń dźwiękochłonnych (jeżeli zajdzie taka potrzeba),
- wprowadzenie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym między innymi: wyspy uspokajające ruch na początku oraz końcu terenu zabudowanego, azyle dla pieszych na wysokości wszystkich przejść dla pieszych, doświetlenia przejść dla pieszych, sygnalizacja świetlna, zatoki autobusowe i inne, w miejscach uzasadnionych
- wykonanie docelowego oznakowania drogi,
- budowa lub przebudowa niezbędnej infrastruktury i architektury
- przebudowa kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego w zakresie wynikającym z potrzeb przedmiotowej inwestycji
- gospodarka istniejąca i projektowaną zielenią
Prace budowlane będą prowadzone do 21.04.2026 r., a następnie, w dniu 31.05.2026 r., zostanie złożony wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie. Po uzyskaniu tej decyzji od Pomorskiego Inspektora Nadzoru Budowlanego na nową drogę zostanie przełożony ruch z dotychczasowej drogi wojewódzkiej nr 231, co nastąpi około połowy 2026 r.