Dofinansowanie z Programu Polski Ład - Promesa nr 01/2021/5308/PolskiLad
Wartość dofinansowania: 62 185 734,40 zł
Wykonawca robót:
BUDIMEX SA
Ul. Siedmiogrodzka 9
01-204 Warszawa
Wartość umowy na roboty budowlane: 103 105 414,94 zł
Data podpisania umowy: 27.10.2022 r.
Terminy realizacji:
- zakończenie robót 27.10.2024 r.
- złożenie wniosku o pozwolenie na użytkowanie: 10.11.2024 r.
Nadzór inwestorski:
SAFEGE S.A.S
Societe par actions simplifiee
Oddział w Polsce
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
Wartość umowy na nadzór inwestorski: 526 645,00 zł
Opis zadania:
Zadanie obejmowało wykonanie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 501 na odcinku od miejscowości Stegna do miejscowości Krynica Morska o długości 17,27 km w
ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład.
Realizacja zadania oparta jest na dokumentacji projektowej w podziale na następujące etapy:
- ETAP I: od km 43+605 do km 44+060, od km 45+470 do km 48+470, od km 50+030 do km 54+450
- ETAP II: od km 44+060 do km 45+470, od km 48+470 do km 50+030, od km 54+450 do km 56+660
- ETAP IV: od km 57+217 do km 61+500
Zakres od 43+605 do kilometra 61+500 z przerwą w ciągłości robót na odcinku, na którym w latach wcześniejszych wykonano zadanie pn. "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - Etap I"
Zakres zadania obejmował:
- rozbudowę drogi wojewódzkiej na długości ok.17,27 km,
- korektę szerokości w dostosowaniu do normatywnej,
- wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 115 kN/oś,
- korektę łuków poziomych,
- korektę spadków poprzecznych jezdni,
- przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi,
- przebudowę zjazdów,
- przebudowę/budowę zatok autobusowych,
- przebudowę chodników na terenie miejscowości,
- zapewnienie poprawnego odwodnienia drogi - budowę/przebudowę kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających,
- przebudowę sieci wodociągowej,
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego,
- przebudowę istniejącej infrastruktury telekomunikacyjnej,
- przebudowę kolizji elektroenergetycznych nn i SN w zakresie wynikającym z potrzeb przedmiotowej inwestycji oraz uzasadnionych wymogów poszczególnych administratorów sieci,
- wycinka drzew zagrażających bezpieczeństwu ruchu,
- nasadzenia nowych drzew,
- przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej,
- montaż barier ochronnych i balustrad,
- ustawienie murów oporowych prefabrykowanych,
- wykonanie oznakowania poziomego i oznakowania pionowego, montaż urządzeń BRD.